61 produktów
Wybierz auto
0499210020
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
248,29
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
248,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
350,22
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
350,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1417L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 613
369,39
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
369,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490931
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
241,35
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
241,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491153
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
227,02
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
227,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170104
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
375,70
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
375,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491086
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
219,73
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
219,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210085
Długość [mm]: 798
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
214,07
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
214,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183733
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.242
Rozwiń więcej danych
252,53
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
252,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.602
Rozwiń więcej danych
245,18
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
245,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183169
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.46
Rozwiń więcej danych
218,14
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
218,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183470
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.476
Rozwiń więcej danych
223,33
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
223,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
272,88
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
272,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190041
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
240,46
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
240,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
284,82
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
284,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190140
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
276,12
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
276,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1405R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 798
320,74
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
320,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
295,29
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
295,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299006
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
196,79
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
196,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299010
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
201,53
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
201,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 106 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 106 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 106 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 106 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 106 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 106 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.