57 produktów
Wybierz auto
0499210020
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
313,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
313,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
344,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
344,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
415,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
415,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510490931
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
238,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3411615
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
344,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1400R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Długość 1 [mm]: 807
330,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
330,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1416RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
521,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
521,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1415LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
334,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
334,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1415RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
387,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
387,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1432R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
299,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
299,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190041
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
237,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210159
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
152,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
152,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
347,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB184610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.602
Rozwiń więcej danych
242,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491153
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
224,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210038
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
172,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210054
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
184,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
184,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210152
Długość [mm]: 812
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
291,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490311
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
229,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
263,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
263,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 106 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 106 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 106 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 106 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 106 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 106 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.