61 produktów
Wybierz auto
0499210020
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
313,16
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
313,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
345,06
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
345,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
228,94
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
228,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60232
Długość [mm]: 623
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
263,04
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
263,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183733
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.242
Rozwiń więcej danych
249,24
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
249,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299006
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
191,82
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
191,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3411615
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
344,33
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
344,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442502
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
207,32
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
207,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
184,63
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
184,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR435352
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
226,93
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
226,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
172,17
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
172,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183169
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.46
Rozwiń więcej danych
216,04
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
216,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB184610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.602
Rozwiń więcej danych
242,02
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
242,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT067
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
215,87
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
215,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT003
Felga, ilość otworów: 4
212,45
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
212,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183470
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.476
Rozwiń więcej danych
221,18
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
221,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS1400R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Długość 1 [mm]: 807
330,12
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
330,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491153
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
224,83
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
224,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490931
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
238,99
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
238,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
206,60
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
206,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 106 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 106 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 106 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 106 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 106 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 106 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.