66 produktów
Wybierz auto
0499210020
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
275,84
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
275,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
350,19
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
350,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60233
Długość [mm]: 804.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
253,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
253,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT067
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
271,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
271,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1417L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 613
369,39
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
369,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170104
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
389,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
389,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490931
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
241,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
241,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492476
213,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
213,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491153
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
227,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
227,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210009
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
183,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
183,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210164
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
237,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
237,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
193,55
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
193,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210152
Długość [mm]: 812
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
357,54
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
357,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
272,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
272,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190041
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
240,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
240,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190042
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
244,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
244,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
284,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
284,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490311
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
231,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
231,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491086
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
219,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
219,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3527
Długość [mm]: 801.4
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
238,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
238,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 106, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 106 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 106 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 106 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 106, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 106 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.