13 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4386
Długość [mm]: 832
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
295,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4563
Długość [mm]: 841
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
277,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3868
Długość [mm]: 568
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
256,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210039
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
197,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
197,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4121
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
280,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6702R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
424,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
424,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
167,13
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
167,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
254,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210007
Długość [mm]: 845
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
210,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
210,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4125
Długość [mm]: 563
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
290,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
210,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
210,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
269,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980035
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
240,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 205 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 205 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 205 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 205 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 205 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 205 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.