62 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
546,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
546,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
474,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
474,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
301,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
406,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
539,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 28.05
539,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
562,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 28.05
562,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
HAR456606
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
229,44
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
229,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491892
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
262,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8641
Długość [mm]: 612
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
527,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
527,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
339,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 28.05
339,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
387,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
387,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210421
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
345,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 28.05
345,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8021
Długość [mm]: 695
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
593,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 28.05
593,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8506
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
402,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
402,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3178
Długość [mm]: 933
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
454,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
454,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4051
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
439,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182592
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.458
Rozwiń więcej danych
270,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462087
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
231,15
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
231,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
581,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
581,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 3008, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 3008 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 3008 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 3008 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 3008, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 3008 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.