64 produktów
Wybierz auto
304,37
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
304,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
556,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
556,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
530,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
530,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1421R
421,13
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
421,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6733L
406,63
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
406,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210380
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,43
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
275,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210363
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
290,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
290,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
629,36
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
629,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1100
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
533,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
533,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
341,53
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
341,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
376,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
376,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203607
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
399,03
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
399,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210325
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
290,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
290,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3178
Długość [mm]: 933
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
475,19
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
475,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
262,83
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
262,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
568,67
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
568,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
527,93
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
527,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
MEY11144980033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 935
Rozwiń więcej danych
365,17
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
365,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8637
Długość [mm]: 939
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
706,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
706,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
342,48
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
342,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 3008, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 3008 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 3008 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 3008 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 3008, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 3008 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.