64 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
479,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
479,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
551,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
551,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
304,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
291,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8506
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
407,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8637
Długość [mm]: 939
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
701,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
701,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8642
Długość [mm]: 927
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
566,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
566,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210325
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
315,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
315,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
586,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
586,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
483,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
483,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
527,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
527,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
544,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
544,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
325,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
325,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
293,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6793L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
431,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
431,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9575R
502,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
502,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454233
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
294,79
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
294,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456606
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
232,79
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
232,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462162
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
231,62
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
231,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 3008, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 3008 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 3008 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 3008 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 3008, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 3008 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.