32 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
580,99
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
580,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
530,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
530,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
304,37
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
304,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
376,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
376,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
342,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
342,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
630,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
630,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
742,58
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
742,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980065
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 683
Rozwiń więcej danych
358,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
358,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980068
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 951
Rozwiń więcej danych
519,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
519,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
262,83
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
262,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491888
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
311,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
311,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492314
264,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
264,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491168
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
263,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
263,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8641
Długość [mm]: 612
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
531,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
531,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8642
Długość [mm]: 927
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
631,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
631,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980069
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 622
Rozwiń więcej danych
477,38
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
477,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
431,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
431,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8506
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
403,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
403,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456607
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
287,16
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
287,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8021
Długość [mm]: 695
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
593,32
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
593,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 3008 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 3008 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 3008 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 3008 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 3008 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 3008 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.