30 produktów
Wybierz auto
304,57
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
304,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
629,42
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
629,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
488,20
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
488,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980036
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 663
Rozwiń więcej danych
383,41
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
383,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
741,25
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
741,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
629,32
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
629,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454233
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
291,94
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
291,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456607
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
289,95
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
289,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203607
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
360,70
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
360,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
361,80
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
361,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
348,04
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
348,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
245,25
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
245,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
242,61
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
242,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491888
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
314,90
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
314,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491168
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
191,67
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
191,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492314
264,08
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
264,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8642
Długość [mm]: 927
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
566,76
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
566,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8641
Długość [mm]: 612
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
532,82
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
532,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
410,79
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
410,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
333,98
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
333,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 3008 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 3008 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 3008 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 3008 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 3008 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 3008 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.