17 produktów
Wybierz auto
301,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492314
261,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203607
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
357,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
358,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
342,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
242,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
406,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
734,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
734,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980065
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 683
Rozwiń więcej danych
345,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
623,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
623,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
412,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8021
Długość [mm]: 695
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
598,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
598,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1100
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
531,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
531,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980068
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 951
Rozwiń więcej danych
497,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3178
Długość [mm]: 933
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
460,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
460,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
390,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 5008 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 5008 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 5008 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 5008 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 5008 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 5008 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.