Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do PEUGEOT 508

16 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 978, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
325,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 696, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
654,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1015, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony ...
644,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej
509,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 944, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
397,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej,...
354,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 683, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
382,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, Przegub równobieżny
331,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 980, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
324,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 978, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
287,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna 6-biegowa, Strona zabudowy: os przednia, z prawej, ...
390,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Ciężar [kg]: 5.61, Wymiar gwintu: M24x1,5, Uzębienie zewn...
277,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 933, Wymiar gwintu: M22X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie...
352,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 968.3, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębien...
510,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z prawej, Długość [mm]: 980, U...
330,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 663, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
369,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Wał napędowy w samochodzie PEUGEOT 508 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie PEUGEOT 508?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 508, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie PEUGEOT 508?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 508 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie PEUGEOT 508 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 508 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie PEUGEOT 508

W pojazdach PEUGEOT 508 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 508, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

PEUGEOT 508 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 508 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.