14 produktów
Wybierz auto
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
325,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
325,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3900
Długość [mm]: 567
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
332,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
332,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1655610
Strona zabudowy: Z prawej
509,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
509,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182764
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.564
Rozwiń więcej danych
437,19
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
437,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK59002
Długość [mm]: 1015
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
644,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
644,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27128
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
330,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
330,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK59001
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
667,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
667,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183787
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.61
Rozwiń więcej danych
249,08
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
249,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8525
Długość [mm]: 968.3
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
497,80
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
497,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204332
Długość [mm]: 978
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
112,49
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
112,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT026
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
331,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
331,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPE061
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454236
Długość [mm]: 980
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
326,89
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
326,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299214
Długość [mm]: 978
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
286,74
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
286,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 508 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 508 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 508 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 508 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 508 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 508 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.