62 produktów
Wybierz auto
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,73
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
261,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
264,36
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
264,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
248,76
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
248,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,03
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
285,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490272
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
269,76
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
269,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210069
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
323,64
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
323,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 757.5
Rozwiń więcej danych
423,34
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
423,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
330,30
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
330,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27044
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
318,62
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
318,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
366,25
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
366,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
324,35
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
324,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
233,39
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
233,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490274
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 771
Rozwiń więcej danych
236,36
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
236,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1822613
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
432,47
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
432,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1822614
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
444,57
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
444,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1822620
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1072
Rozwiń więcej danych
546,08
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
546,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1822616
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
391,42
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
391,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1822621
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 771
Rozwiń więcej danych
386,97
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
386,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27043
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
350,27
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
350,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6710LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
Rozwiń więcej danych
442,82
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
442,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT BOXER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT BOXER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT BOXER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT BOXER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT BOXER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT BOXER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.