64 produktów
Wybierz auto
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
261,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
248,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
248,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490272
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
269,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
269,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
264,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
264,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490274
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 771
Rozwiń więcej danych
236,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
236,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
357,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
357,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210032
Długość [mm]: 1085
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
296,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
296,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210035
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
242,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210036
Długość [mm]: 1079
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
271,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
271,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210067
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
302,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
302,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210105
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
251,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
251,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210102
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
235,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
235,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210104
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
336,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
336,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184678
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 9.07
Rozwiń więcej danych
295,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
295,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210103
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
292,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
292,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210066
Długość [mm]: 1085
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
443,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
443,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
366,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
366,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
487,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
487,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK66043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 757.5
Rozwiń więcej danych
423,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
423,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT BOXER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT BOXER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT BOXER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT BOXER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT BOXER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT BOXER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.