103 produktów
Wybierz auto
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
261,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
285,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
407,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
407,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
510,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
510,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490272
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
269,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
269,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
248,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
248,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
383,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
383,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
538,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
538,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
264,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
264,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210069
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
336,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
336,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
419,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
419,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
314,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
314,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182762
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 14.552
Rozwiń więcej danych
400,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
400,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1822620
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1072
Rozwiń więcej danych
546,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
546,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6709L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Długość 1 [mm]: 762
450,01
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
450,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6709LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 41
Rozwiń więcej danych
495,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
495,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6710LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
Rozwiń więcej danych
436,19
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
436,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6738R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 31
481,51
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
481,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210032
Długość [mm]: 1085
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
296,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
296,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3933
Długość [mm]: 769
Wymiar gwintu: M28x1.5
Rozwiń więcej danych
447,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
447,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT BOXER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT BOXER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT BOXER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT BOXER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT BOXER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT BOXER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.