41 produktów
Wybierz auto
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
407,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
407,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
510,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
510,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
383,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
383,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
538,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
538,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
419,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
419,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182762
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 14.552
Rozwiń więcej danych
400,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
400,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6738R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 31
481,51
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
481,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8704
Długość [mm]: 759
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
975,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
975,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1894610
Strona zabudowy: Z prawej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
710,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
710,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8705
Długość [mm]: 1212
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
967,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
967,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245174
Długość [mm]: 1199
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
337,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
337,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456756
Długość [mm]: 806
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
342,33
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
342,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217053
Długość [mm]: 806
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
320,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
320,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470889
Długość [mm]: 1199
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
356,67
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
356,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470913
Długość [mm]: 749.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
323,20
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
323,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456749
Długość [mm]: 1140
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
355,74
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
355,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462098
Długość [mm]: 808
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
238,81
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
238,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27118
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
256,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
256,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27117
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
363,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
363,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27120
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
288,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
288,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT BOXER II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT BOXER II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT BOXER II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT BOXER II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT BOXER II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT BOXER II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.