38 produktów
Wybierz auto
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
445,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
445,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
522,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
522,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
407,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
407,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
355,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
355,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
401,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
401,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27119
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
314,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
314,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
805,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
805,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491900
Długość [mm]: 1145.5
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
302,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
302,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171308
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 806.8
Rozwiń więcej danych
645,73
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
645,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182762
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 14.552
Rozwiń więcej danych
403,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
403,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6737R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Długość 1 [mm]: 1140
583,02
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
583,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66051
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 806
Rozwiń więcej danych
546,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
546,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305815
Długość [mm]: 1166
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
851,70
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
851,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
MEY2144980063
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
333,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
333,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245174
Długość [mm]: 1199
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
330,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
330,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491167
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1199
Rozwiń więcej danych
346,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
346,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6738R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 31
499,86
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
499,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6737L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Długość 1 [mm]: 810
468,44
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
468,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27120
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
238,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
238,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66054
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
546,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
546,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT BOXER II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT BOXER II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT BOXER II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT BOXER II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT BOXER II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT BOXER II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.