55 produktów
Wybierz auto
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
319,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
419,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
419,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
410,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
410,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27127
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
231,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK59004
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
631,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
631,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT133
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170965
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
798,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
798,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210234
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,68
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
312,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467202
Długość [mm]: 977.3
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
304,19
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
304,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454236
Długość [mm]: 980
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
330,06
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
330,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
334,28
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
334,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1655610
Strona zabudowy: Z prawej
514,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
514,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1401R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 970
524,17
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
524,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492320
313,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190154
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
425,19
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
425,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
512,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
512,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
559,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
559,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
660,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
660,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491049
Strona zabudowy: Z lewej
248,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491127
Długość [mm]: 958
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
230,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT EXPERT II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT EXPERT II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT EXPERT II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT EXPERT II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT EXPERT II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT EXPERT II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.