53 produktów
Wybierz auto
LOBGKNP20080
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 972,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 972,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 345,02 zł
GSP261236
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
350,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
350,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235043
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
273,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
273,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20082
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1246
Rozwiń więcej danych
2 433,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 433,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
645,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
645,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 246,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 246,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
GSPPS900625
Długość [mm]: 1423
1 595,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 595,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900566
Długość [mm]: 1644
1 561,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 561,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
750,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
750,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
892,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
892,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWPS008
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
934,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
934,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW188
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 725
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900450
Długość [mm]: 1496
1 389,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 389,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
733,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
733,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 681,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 681,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
NTYNPWPS009
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
934,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
934,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
303,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
303,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPS007
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 667
Rozwiń więcej danych
780,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
780,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20087
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1577.5
Rozwiń więcej danych
1 747,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 747,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
731,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
731,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PORSCHE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PORSCHE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PORSCHE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PORSCHE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PORSCHE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PORSCHE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.