Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do PORSCHE

47 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: z tyłu, rura o śr. [mm]: 70, Długość całkowita [mm]: 1246, Produkt podlegają...
1 951,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 95842101123, Długość całkowita [mm]: 1425
1 335,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SKFVKJC6414

Wał napędowy SKF VKJC 6414

Długość [mm]: 865, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
414,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 864, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
Produkt kaucjonowany
79,95 zł
744,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 667, Wymiar gwintu: M22x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
Produkt kaucjonowany
79,95 zł
1 493,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
rura o śr. [mm]: 70, Długość całkowita [mm]: 1500.6, Liczba zębów 1: 25, Artykuł uzupełniaj...
2 041,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 667, Numer seryjny: NPW-PS-007
780,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, Długość [mm]: 781, Uzębienie zewnętrzne od strony mecha...
409,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Numer seryjny: NWN-VW-019
965,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, Długość [mm]: 725, Numer seryjny: NPW-VW-188
362,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900450

Wał napędowy GSP PS900450

Długość [mm]: 1496
1 360,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900522

Wał napędowy GSP PS900522

Długość [mm]: 670
819,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900566

Wał napędowy GSP PS900566

Długość [mm]: 1644
1 515,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900528

Wał napędowy GSP PS900528

Strona zabudowy: Oś tylna, Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła, Długość [mm]: 1165
1 159,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900625

Wał napędowy GSP PS900625

Długość [mm]: 1423
1 563,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 865, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
520,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 863, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
407,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 540
231,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Długość [mm]: 526, Uzębienie zewnętrzne od st...
310,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 518, otwór o śr [mm]: 10.2, Wymiar gwintu: M24x1,5, Uzębienie zewnętrzne od str...
265,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PORSCHE

Wał napędowy w samochodzie PORSCHE – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie PORSCHE?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PORSCHE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie PORSCHE?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie PORSCHE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie PORSCHE – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PORSCHE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie PORSCHE

W pojazdach PORSCHE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PORSCHE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

PORSCHE – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PORSCHE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.