51 produktów
Wybierz auto
LOBGKNP20080
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 972,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 972,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 345,02 zł
GSP261236
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
367,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
367,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
750,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
750,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNWNPS004
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1423
Rozwiń więcej danych
1 892,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
1 892,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW065
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 545
310,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
310,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNPS005
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1501
1 243,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
1 243,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20082
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1246
Rozwiń więcej danych
2 433,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 433,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20083
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1500.6
Rozwiń więcej danych
2 047,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 047,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
NTYNPWPS004
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 781
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPS005
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
584,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
584,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPS006
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 667
Rozwiń więcej danych
761,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
761,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPS009
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
934,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
934,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
267,73
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
267,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR433095
Długość [mm]: 540
236,36
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
236,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456725
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
353,73
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
353,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299213
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
330,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
330,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201106OL
Długość [mm]: 865
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
539,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
539,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261338OL
Długość [mm]: 778
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
439,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085OL
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
364,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235086OL
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
464,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
464,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PORSCHE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PORSCHE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PORSCHE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PORSCHE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PORSCHE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PORSCHE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.