32 produktów
Wybierz auto
LOBGKNP20080
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 874,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 874,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261236
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
350,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
350,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900523
Dla numeru oe: 95842101123
Długość całkowita [mm]: 1425
1 374,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 374,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
668,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
668,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWPS005
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
586,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW004
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1246
1 113,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 113,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201106OL
Długość [mm]: 865
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
536,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
536,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10057
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
846,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
846,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6414
Długość [mm]: 865
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
425,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
425,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085OL
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
364,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
364,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 698,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 698,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GSP201106
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
469,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
469,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900625
Długość [mm]: 1423
1 595,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 595,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNPS004
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1423
Rozwiń więcej danych
2 325,64
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 325,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW019
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-vw-019
965,49
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
965,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW186
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 737
Rozwiń więcej danych
347,24
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU025
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 526
Rozwiń więcej danych
310,51
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
310,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299213
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
336,58
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
336,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261298
Długość [mm]: 863
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
420,43
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
420,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW002
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 632
548,18
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PORSCHE CAYENNE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PORSCHE CAYENNE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PORSCHE CAYENNE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PORSCHE CAYENNE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PORSCHE CAYENNE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PORSCHE CAYENNE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.