9 produktów
Wybierz auto
740,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
740,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSPPS900566
Długość [mm]: 1644
1 561,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 561,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
303,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
303,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPS008
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
934,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
934,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW065
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 545
324,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNPS001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1496
1 429,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 429,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNPS003
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1510
1 413,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 413,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900450
Długość [mm]: 1496
1 389,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 389,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNPS002
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1644
1 339,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 339,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PORSCHE PANAMERA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PORSCHE PANAMERA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PORSCHE PANAMERA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PORSCHE PANAMERA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PORSCHE PANAMERA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PORSCHE PANAMERA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.