24 produktów
Wybierz auto
GSP250620
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,49
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
247,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980181
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
326,09
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
326,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250615
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
403,35
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
403,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250618
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
274,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
274,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
660,78
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
660,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8935
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
382,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
382,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE058
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
333,58
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
333,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE061
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
277,70
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204609
Długość [mm]: 975
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
322,86
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
322,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE063
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
286,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
286,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250617
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
252,79
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
252,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203632
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
342,77
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
342,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203659
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
401,51
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
401,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55065
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
537,63
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
537,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8934
Długość [mm]: 678
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
363,44
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
363,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
728,18
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
728,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250564
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
261,77
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
261,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980185
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 915
Rozwiń więcej danych
300,30
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
300,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980190
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 918
Rozwiń więcej danych
322,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
322,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CAPTUR, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CAPTUR można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CAPTUR jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CAPTUR półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CAPTUR, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CAPTUR są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.