40 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
360,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250369
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
232,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENRE3411
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
564,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
564,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
FEB183826
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.138
Rozwiń więcej danych
381,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
381,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55007
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
524,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
524,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
425,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
425,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55092
Długość [mm]: 666
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
414,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
414,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55156
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
408,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
408,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55088
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
491,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
491,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
287,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470880
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
295,64
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
295,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470896
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
250,01
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
250,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250354
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
243,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55093
Długość [mm]: 913
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
389,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55086
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
490,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
326,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
690,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
690,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
290,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP250278
Długość [mm]: 654
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
268,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
268,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250353
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
214,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MODUS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MODUS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MODUS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MODUS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MODUS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MODUS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.