35 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250369
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
210,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
210,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC6010
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
499,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
499,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6037
Długość [mm]: 890
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
551,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
551,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470880
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
287,48
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
287,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449029
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
182,00
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
182,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491171
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 890
Rozwiń więcej danych
264,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490913
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
214,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190243
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
346,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183826
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.138
Rozwiń więcej danych
385,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6048
Długość [mm]: 645
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
315,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491170
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 651
Rozwiń więcej danych
184,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
184,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55086
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
485,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
485,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3411
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
558,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
558,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
339,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
284,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55007
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
486,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
486,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
401,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
401,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55088
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
486,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
486,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55093
Długość [mm]: 913
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
385,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MODUS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MODUS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MODUS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MODUS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MODUS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MODUS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.