55 produktów
Wybierz auto
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
302,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491203
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 667
Rozwiń więcej danych
248,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE010
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
324,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB303496
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
582,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
582,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
798,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
798,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR464421
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
319,85
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
319,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE007
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
300,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304781
Długość [mm]: 1015
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
860,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
860,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304783
Długość [mm]: 1045
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
1 024,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
1 024,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0400302004190065
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
315,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53033
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
546,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
546,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170850
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
528,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
528,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55228
Długość [mm]: 637
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
624,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
624,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182856
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.962
Rozwiń więcej danych
217,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
287,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27147
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
291,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464427
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,36
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
224,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490633
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
206,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
206,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
351,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980059
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
388,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
388,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TRAFIC II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TRAFIC II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TRAFIC II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TRAFIC II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TRAFIC II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TRAFIC II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.