55 produktów
Wybierz auto
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
305,68
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
305,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462178
Długość [mm]: 636
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
229,95
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
229,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
300,42
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454240
Długość [mm]: 1045
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
277,63
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
277,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454242
Długość [mm]: 667
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
303,83
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
303,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182856
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.962
Rozwiń więcej danych
219,35
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
219,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS7319L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Średnica przegubu trójbieżnego (tripode) [mm]: 37
339,59
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
339,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491713
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
338,75
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
338,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491714
Długość [mm]: 1060
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
420,78
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
420,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491824
Długość [mm]: 697
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
327,78
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
327,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27147
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
294,72
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
294,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
217,80
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
217,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190066
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
406,27
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
406,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE007
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
303,80
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE010
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
327,20
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250562
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 1056
Rozwiń więcej danych
318,68
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
318,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190065
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
318,76
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
318,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27169
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
287,53
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
287,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244013
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
333,98
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
333,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490634
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
257,06
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
257,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TRAFIC II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TRAFIC II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TRAFIC II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TRAFIC II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TRAFIC II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TRAFIC II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.