62 produktów
Wybierz auto
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
302,56
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
302,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190079
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
248,31
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
248,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
767,06
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
767,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
HAR462178
Długość [mm]: 636
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
219,30
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
219,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464427
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
215,01
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
215,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3256612
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
512,26
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
512,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27169
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
284,76
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
284,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182963
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.358
Rozwiń więcej danych
330,00
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
330,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8591
Długość [mm]: 697
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
608,73
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
608,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
641,80
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
641,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499250497
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 667
Rozwiń więcej danych
251,62
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
251,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244003
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
207,17
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
207,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218301
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 1045
Rozwiń więcej danych
305,72
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
305,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250562
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 1056
Rozwiń więcej danych
282,47
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
282,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980059
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
404,04
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
404,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7745
Długość [mm]: 693.5
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
468,34
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
468,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454242
Długość [mm]: 667
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
289,67
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
289,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462108
Długość [mm]: 1058
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
309,25
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
309,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE205
Typ skrzyni biegów: Dw6
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
286,42
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
286,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TRAFIC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TRAFIC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TRAFIC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TRAFIC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TRAFIC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TRAFIC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.