66 produktów
Wybierz auto
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
311,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
354,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB303496
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
472,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
472,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
648,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
648,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304781
Długość [mm]: 1015
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
696,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
696,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304783
Długość [mm]: 1045
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
1 034,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
1 034,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
582,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
582,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK55227
Długość [mm]: 1075.1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
650,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
650,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55228
Długość [mm]: 637
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
497,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7748
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
501,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
501,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7745
Długość [mm]: 693.5
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
472,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
472,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8591
Długość [mm]: 697
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
614,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
614,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202548
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
333,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490634
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
257,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170851
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
792,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
792,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170850
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
533,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
533,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306724
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
1 152,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
1 152,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
774,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
774,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
HAR464427
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
227,62
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
227,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TRAFIC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TRAFIC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TRAFIC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TRAFIC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TRAFIC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TRAFIC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.