55 produktów
Wybierz auto
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
308,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
289,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
289,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304781
Długość [mm]: 1015
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
852,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
852,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB303496
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
578,09
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
578,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FASFT27151
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
309,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
309,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8591
Długość [mm]: 697
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
604,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
604,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1771
Długość [mm]: 675
Otwór o śr [mm]: 9.5
Rozwiń więcej danych
353,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27147
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
293,80
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
293,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE010
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
324,06
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182856
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.962
Rozwiń więcej danych
219,20
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
219,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27169
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
296,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
296,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53033
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
549,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
549,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
215,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
215,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK55228
Długość [mm]: 637
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
526,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
526,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
353,44
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
353,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170850
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
703,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
703,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170851
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
814,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
814,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
04216144980036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
419,64
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
419,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491713
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
335,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
335,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491714
Długość [mm]: 1060
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
416,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
416,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TRAFIC II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TRAFIC II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TRAFIC II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TRAFIC II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TRAFIC II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TRAFIC II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.