9 produktów
Wybierz auto
0404DK55074
Długość [mm]: 1028
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
466,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
466,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5989
Długość [mm]: 1008
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
449,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
449,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462014
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
269,32
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
269,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250493
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
332,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
332,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250592
Długość [mm]: 1006
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
384,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
384,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491825
Długość [mm]: 675
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
334,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
334,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5988
Długość [mm]: 663
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
490,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
490,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491821
Długość [mm]: 1009
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
385,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
385,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55075
Długość [mm]: 677
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
483,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
483,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT VEL SATIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT VEL SATIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT VEL SATIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT VEL SATIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT VEL SATIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT VEL SATIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.