14 produktów
Wybierz auto
0499203352
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
273,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
273,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170693
Długość [mm]: 596
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
820,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
820,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304617
Długość [mm]: 545.6
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
879,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
879,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
JPG1143101900
Długość [mm]: 546
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
443,27
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
443,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442517
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
283,18
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
283,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
789,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
789,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWAU006
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
308,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54057
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 525
Rozwiń więcej danych
417,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
417,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54058
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
480,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
480,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170694
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
820,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
820,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180774
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.974
Rozwiń więcej danych
371,17
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
371,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU015
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
330,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
330,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201132
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
365,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
365,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203052
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
274,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
274,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT EXEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT EXEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT EXEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT EXEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT EXEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT EXEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.