14 produktów
Wybierz auto
0499203352
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
273,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
273,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54058
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
480,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
480,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170694
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
820,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
820,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU015
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
330,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
330,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU006
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
308,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
789,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
789,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK54057
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 525
Rozwiń więcej danych
417,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
417,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304617
Długość [mm]: 545.6
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
879,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
879,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
JPG1143101900
Długość [mm]: 546
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
443,27
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
443,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170693
Długość [mm]: 596
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
820,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
820,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442517
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
283,18
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
283,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201132
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
365,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
365,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180774
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.974
Rozwiń więcej danych
340,63
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
340,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203052
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
274,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
274,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT EXEO ST, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT EXEO ST można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT EXEO ST jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT EXEO ST półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT EXEO ST, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT EXEO ST są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.