Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT LEON I

91 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MEYLE 100 498 0721

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 554.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

291,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1053

Długość [mm]: 547

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

345,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261123

Długość [mm]: 520

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

234,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

234,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261045

Długość [mm]: 555

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

275,61

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

275,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1054

Długość [mm]: 810

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

465,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

465,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0627

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

391,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261186

Długość [mm]: 653

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

328,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0685

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 806

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

387,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

387,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0457

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 557

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

189,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

189,45

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1209

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

246,48

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0148

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 822

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

334,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

334,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0770

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 554

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

172,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

172,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1050

Długość [mm]: 543

Otwór o śr [mm]: 8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

544,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

544,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0686

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 810.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

452,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

452,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51080

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

297,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51114

Długość [mm]: 655

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

320,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 303157

Długość [mm]: 553

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

576,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

576,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 304352

Długość [mm]: 652

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

871,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

871,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 304351

Długość [mm]: 517

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

870,10

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

870,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Półoś napędowa LÖBRO 303158

Długość [mm]: 820

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

764,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

764,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT LEON I

Wał napędowy w samochodzie SEAT LEON I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT LEON I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT LEON I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT LEON I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT LEON I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT LEON I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT LEON I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT LEON I

W pojazdach SEAT LEON I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT LEON I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT LEON I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT LEON I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.