Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT LEON III

77 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
HART
MEYLE
SKF
FEBI BILSTEIN
MAXGEAR
LÖBRO
NTY
BORSEHUNG
SNR
LPR
MAGNETI MARELLI
Półoś napędowa GSP 203354

Długość [mm]: 763

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

323,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

323,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203294

Długość [mm]: 519

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

212,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

457,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

436,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

436,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1052

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

204,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

204,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

233,35

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261042

Długość [mm]: 814

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

230,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1094

Długość [mm]: 815

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

425,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

425,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.056

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 511

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

486,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

486,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261199

Długość [mm]: 800

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

161,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

161,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS60982

Długość [mm]: 511.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

296,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-149

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 821

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,88

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

300,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

203,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

203,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-085

Ilość zębów: 36

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,13

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

228,13

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182853

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.7

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

389,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

389,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18359

Strona zabudowy: Z lewej

552,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

552,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18423

Strona zabudowy: Z prawej

565,48

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

565,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0722

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 800

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

430,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

430,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0757

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 957

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

416,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

416,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0780

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 511

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

361,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

361,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT LEON III

Wał napędowy w samochodzie SEAT LEON III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT LEON III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT LEON III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT LEON III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT LEON III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT LEON III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT LEON III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT LEON III

W pojazdach SEAT LEON III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT LEON III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT LEON III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT LEON III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.