🔥 -7% na świece | Przygotuj samochód na zimę! KOD: ZAPLON7

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT LEON III

76 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
HART
MEYLE
SKF
FEBI BILSTEIN
LÖBRO
MAXGEAR
NTY
BORSEHUNG
BGA
LPR
MAGNETI MARELLI
Półoś napędowa GSP 203294

Długość [mm]: 519

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

212,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203354

Długość [mm]: 763

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

316,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1094

Długość [mm]: 815

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

425,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

425,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261042

Długość [mm]: 814

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

230,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

233,35

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

436,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

436,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4588

Długość [mm]: 520

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

359,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

359,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

457,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.056

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 511

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

486,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

486,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203373OL

Długość [mm]: 517

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

289,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

289,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261307

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,26

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

259,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-151

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

215,87

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

215,87

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS60982

Długość [mm]: 511.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

296,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

203,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

203,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18423

Strona zabudowy: Z prawej

565,48

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

565,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0722

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 800

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

430,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

430,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2562

Długość [mm]: 792

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,96

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

305,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304750

Długość [mm]: 813

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

660,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

660,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0747

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 472

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

385,14

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 03.10

385,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261304

Długość [mm]: 511

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,78

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

305,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT LEON III

Wał napędowy w samochodzie SEAT LEON III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT LEON III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT LEON III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT LEON III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT LEON III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT LEON III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT LEON III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT LEON III

W pojazdach SEAT LEON III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT LEON III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT LEON III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT LEON III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.