73 produktów
Wybierz auto
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
210,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
210,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
449,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
449,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
464,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
464,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
204,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
249,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
249,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
339,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980773
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 760
Rozwiń więcej danych
387,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
387,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
778,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
778,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS60094
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980751
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 819
Rozwiń więcej danych
324,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980801
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 486
Rozwiń więcej danych
385,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070422401
Strona zabudowy: Z prawej
304,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
304,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180864
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.83
Rozwiń więcej danych
552,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
552,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261304
Długość [mm]: 511
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
314,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261307
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
277,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261089
Długość [mm]: 521
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
256,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
256,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
641,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
641,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
996,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
996,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
MEY1004980722
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
441,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
441,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT LEON III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT LEON III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT LEON III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT LEON III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT LEON III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT LEON III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.