76 produktów
Wybierz auto
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
461,72
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
461,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
254,53
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
366,60
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
204,86
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
323,34
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
996,80
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
996,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
641,57
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
641,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVW181
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 800
324,06
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.04
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
778,72
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
778,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499261089
Długość [mm]: 521
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
260,93
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.04
260,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4628
Długość [mm]: 800
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
639,49
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
639,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467062
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,30
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
247,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203380OL
Długość [mm]: 487
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
353,76
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180864
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.83
Rozwiń więcej danych
547,19
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
547,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4219
Długość [mm]: 575
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
833,15
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
833,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180779
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.482
Rozwiń więcej danych
277,22
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980802
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 789
Rozwiń więcej danych
434,75
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
238,43
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
238,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT LEON III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT LEON III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT LEON III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT LEON III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT LEON III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT LEON III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.