77 produktów
Wybierz auto
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
214,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
440,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
206,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
206,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
235,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
370,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
232,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980773
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 760
Rozwiń więcej danych
379,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18359
Strona zabudowy: Z lewej
557,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
557,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
729,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
729,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP261304
Długość [mm]: 511
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
323,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 23.07
323,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261199
Długość [mm]: 800
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
204,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261307
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
280,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9634L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 100
Rozwiń więcej danych
407,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 23.07
407,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60094
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
279,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492545
205,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW149
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 821
Rozwiń więcej danych
303,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 23.07
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980799
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
334,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980784
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 793
Rozwiń więcej danych
348,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9634R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 100
376,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 23.07
376,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT LEON III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT LEON III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT LEON III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT LEON III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT LEON III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT LEON III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.