21 produktów
Wybierz auto
0499253002
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
274,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
274,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253001
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
233,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
233,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
192,34
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
192,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 774
Rozwiń więcej danych
287,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
287,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
243,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
243,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
302,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
302,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490923
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 774
Rozwiń więcej danych
215,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
215,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492260
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
220,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
220,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
305,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
305,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491661
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
220,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
220,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1143103770
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 530
Rozwiń więcej danych
386,99
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
386,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1011
Długość [mm]: 535
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
319,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
319,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253005
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
236,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
236,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1005
Długość [mm]: 540
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
327,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
327,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1013
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
380,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
380,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980150
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 539.5
Rozwiń więcej danych
286,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
286,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW097
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
238,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
238,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499253003
Długość [mm]: 540
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
227,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
227,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1037
Długość [mm]: 557.5
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
359,76
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
359,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1106
Długość [mm]: 783
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
443,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
443,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT TOLEDO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT TOLEDO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT TOLEDO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT TOLEDO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT TOLEDO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT TOLEDO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.