48 produktów
Wybierz auto
296,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
222,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980723
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 771
Rozwiń więcej danych
423,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
423,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467040
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
223,76
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
223,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456723
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
263,74
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
263,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485765
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
378,46
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
378,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461886
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
211,39
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
211,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
595,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
595,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,60
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
285,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477434
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 549
Rozwiń więcej danych
269,03
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
269,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477808
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
304,19
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
304,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482479
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
240,47
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
240,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482477
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 765
Rozwiń więcej danych
273,15
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
273,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456724
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
258,48
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
258,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491838
Długość [mm]: 783
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
276,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492483
289,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
313,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492559
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
207,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44071724701
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
309,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
309,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW162
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
280,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
280,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT TOLEDO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT TOLEDO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT TOLEDO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT TOLEDO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT TOLEDO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT TOLEDO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.