🔥 -7% na świece | Przygotuj samochód na zimę! KOD: ZAPLON7

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT TOLEDO IV

47 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
HART
MAXGEAR
MEYLE
NTY
SKF
SNR
LÖBRO
STARLINE
VIKA
Półoś napędowa GSP 203330

Długość [mm]: 515

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,34

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

220,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202360

Długość [mm]: 729

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,42

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

293,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202359

Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem

Długość [mm]: 755

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

395,21

zł/szt.

Kraków: wt. 07.10

U ciebie: wt. 07.10

395,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0723

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 771

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,60

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

325,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0733

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 515

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,05

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

277,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0734

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 765

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

390,34

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

390,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-056

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

300,88

zł/szt.

Kraków: wt. 07.10

U ciebie: wt. 07.10

300,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261297

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,33

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

252,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 471 586

Długość [mm]: 771

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,36

zł/szt.

Kraków: czw. 09.10

U ciebie: czw. 09.10

273,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

286,68

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

286,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 42.84.611

Strona zabudowy: Z lewej

339,26

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

339,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 44071724701

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,94

zł/szt.

Kraków: wt. 07.10

U ciebie: wt. 07.10

216,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2560

Długość [mm]: 771

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

310,15

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

310,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1838

Długość [mm]: 783

Otwór o śr [mm]: 8.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,77

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

273,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO 306508

Długość [mm]: 513

Otwór o śr [mm]: 8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

584,01

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

584,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203372

Długość [mm]: 516

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

214,06

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

214,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261025

Długość [mm]: 774

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

299,81

zł/szt.

Kraków: wt. 07.10

U ciebie: wt. 07.10

299,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0724

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 513

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,67

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

331,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-165

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,61

zł/szt.

Kraków: wt. 07.10

U ciebie: wt. 07.10

308,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-055

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

231,33

zł/szt.

Kraków: wt. 07.10

U ciebie: wt. 07.10

231,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT TOLEDO IV

Wał napędowy w samochodzie SEAT TOLEDO IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT TOLEDO IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT TOLEDO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT TOLEDO IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT TOLEDO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT TOLEDO IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT TOLEDO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT TOLEDO IV

W pojazdach SEAT TOLEDO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT TOLEDO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT TOLEDO IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT TOLEDO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.