42 produktów
Wybierz auto
290,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
290,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203372
Długość [mm]: 516
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
219,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
219,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261025
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
271,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
271,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202359
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
399,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
399,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071724701
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
336,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
336,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
255,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
255,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
566,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
566,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW056
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
326,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
326,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261267
Długość [mm]: 765
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
197,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
197,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261184
Długość [mm]: 496
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
238,31
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
238,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
305,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
305,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
220,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261297
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
266,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW162
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW191
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW055
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
261,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW190
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
382,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261311
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 492
Rozwiń więcej danych
265,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
265,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485764
Długość [mm]: 581
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
314,78
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
314,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485765
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
373,04
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
373,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT TOLEDO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT TOLEDO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT TOLEDO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT TOLEDO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT TOLEDO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT TOLEDO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.