Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT TOLEDO IV

49 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 202360

Długość [mm]: 729

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

293,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203330

Długość [mm]: 515

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

220,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 44071724701

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

306,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 05.06

306,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-190

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

382,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 05.06

382,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-056

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

326,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

326,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO 306508

Długość [mm]: 513

Otwór o śr [mm]: 8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

589,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

589,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0726

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 500

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

295,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

295,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-162

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 770

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 05.06

277,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-165

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 05.06

331,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2559

Długość [mm]: 513

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

205,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

205,98

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1838

Długość [mm]: 783

Otwór o śr [mm]: 8.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

273,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

286,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

286,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.054

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 496

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

433,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 05.06

433,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202039

Długość [mm]: 549

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,28

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

255,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261185

Długość [mm]: 785

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

269,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261184

Długość [mm]: 496

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

246,80

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261311

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 492

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

265,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

265,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261301

Długość [mm]: 771

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,26

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

297,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5902

Długość [mm]: 515

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

315,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.053

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 515

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

347,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

347,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT TOLEDO IV

Wał napędowy w samochodzie SEAT TOLEDO IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT TOLEDO IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT TOLEDO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT TOLEDO IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT TOLEDO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT TOLEDO IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT TOLEDO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT TOLEDO IV

W pojazdach SEAT TOLEDO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT TOLEDO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT TOLEDO IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT TOLEDO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.