Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA FABIA I

62 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MAXGEAR 49-0766

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 501

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

223,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261063

Długość [mm]: 751

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

220,97

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0767

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 753

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

223,09

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0629

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 751

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

340,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

302,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

302,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5072

Długość [mm]: 500

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

331,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182587

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.356

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,41

zł/szt.

Kraków: śr. 23.07

U ciebie: śr. 23.07

286,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181993

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 4.816

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

298,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070006301

Strona zabudowy: Z prawej

253,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

253,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0743

Długość [mm]: 758

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

307,86

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

307,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

257,57

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

257,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1721

Długość [mm]: 502

Otwór o śr [mm]: 8.16

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

273,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1722

Długość [mm]: 760

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

378,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304618

Długość [mm]: 744

Otwór o śr [mm]: 10.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

816,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

816,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190110

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

365,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

365,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 449 019

Długość [mm]: 472

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,48

zł/szt.

Kraków: śr. 23.07

U ciebie: śr. 23.07

258,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 792

Długość [mm]: 730

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,81

zł/szt.

Kraków: śr. 23.07

U ciebie: śr. 23.07

312,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0631

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 501

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

310,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

310,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0702

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 472

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

281,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

281,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51127

Długość [mm]: 758

Wymiar gwintu: 16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

360,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

360,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA FABIA I

Wał napędowy w samochodzie SKODA FABIA I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA FABIA I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FABIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA FABIA I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FABIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA FABIA I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FABIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA FABIA I

W pojazdach SKODA FABIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FABIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA FABIA I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FABIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.