58 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
346,21
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
346,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
408,48
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
408,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
432,37
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
432,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
263,35
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
263,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5107
Długość [mm]: 756
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
412,16
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492614
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
311,01
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
311,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491699
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
243,34
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
243,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462792
Długość [mm]: 730
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
306,85
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
306,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR436747
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M16 x 1,5
Rozwiń więcej danych
233,05
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
233,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW147
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 758
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490768
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
233,63
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
233,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR436746
Długość [mm]: 501
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
177,66
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
177,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ54070008301
Strona zabudowy: Z lewej
299,70
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
299,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261223
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,62
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
272,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
367,84
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
367,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,21
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
236,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449019
Długość [mm]: 472
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
253,57
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
253,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FABIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FABIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FABIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA FABIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FABIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FABIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.