61 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
223,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
214,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
223,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
351,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492485
302,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
350,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070008201
Strona zabudowy: Z lewej
308,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492484
257,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR436747
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M16 x 1,5
Rozwiń więcej danych
239,89
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
239,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449019
Długość [mm]: 472
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
261,01
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
261,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9627L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 93
295,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
295,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
376,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
376,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
436,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
436,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980631
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
310,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190012
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
287,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
368,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
348,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016610
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
360,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
436,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491699
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
245,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FABIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FABIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FABIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA FABIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FABIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FABIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.