95 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
219,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
219,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
219,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
219,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
356,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
356,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492485
297,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
297,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181993
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.816
Rozwiń więcej danych
300,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
300,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
293,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
328,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261302
Długość [mm]: 479
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
249,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
249,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44071724701
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
345,89
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
345,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
255,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
255,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261248
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
266,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
266,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261150
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
248,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
248,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
432,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
432,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
266,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490768
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
217,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
217,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261135
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
250,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18417
Strona zabudowy: Z lewej
499,52
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
499,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261204
Długość [mm]: 461
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
295,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.12
295,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5115
Długość [mm]: 770
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
464,40
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
464,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FABIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FABIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FABIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA FABIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FABIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FABIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.