109 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
223,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
223,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
337,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
337,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
223,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
223,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
296,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
296,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
433,68
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
433,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492485
302,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
302,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
331,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
331,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471587
Długość [mm]: 479
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
216,62
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
216,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR485960
Długość [mm]: 821
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
304,19
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
304,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52537
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
243,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
243,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170743
Długość [mm]: 758
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
307,85
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
307,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW071
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
279,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
279,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261305
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 757
Rozwiń więcej danych
315,89
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
315,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
436,92
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
436,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5074
Długość [mm]: 487
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
336,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
336,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
244,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
244,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492614
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
294,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
294,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182115
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.014
Rozwiń więcej danych
409,84
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
409,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
376,98
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
376,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467043
Długość [mm]: 757
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
276,59
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
276,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FABIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FABIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FABIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA FABIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FABIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FABIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.