60 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
223,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
223,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
214,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
214,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
351,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
351,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
223,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
223,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
350,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
350,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
368,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
368,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
348,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
348,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190293
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
317,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
317,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
511,18
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
511,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18417
Strona zabudowy: Z lewej
515,47
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
515,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9627L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 93
295,60
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
295,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
376,98
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
376,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
436,92
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
436,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016610
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
360,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
360,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
436,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
436,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492613
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 505
Rozwiń więcej danych
261,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
261,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW123
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 480
Rozwiń więcej danych
256,97
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW147
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 758
Rozwiń więcej danych
264,79
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
264,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
313,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
313,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
268,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
268,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FABIA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FABIA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FABIA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA FABIA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FABIA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FABIA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.