Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA FABIA II

62 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
HART
MAXGEAR
LPR
MAGNETI MARELLI
MEYLE
FEBI BILSTEIN
SKF
NTY
BORSEHUNG
STARLINE
VIKA
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0766

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 501

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

220,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261063

Długość [mm]: 751

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

212,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0629

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 751

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

347,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

347,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0767

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 753

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

220,95

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5072

Długość [mm]: 500

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

328,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52537

Długość [mm]: 580

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

240,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18403

Strona zabudowy: Z lewej

506,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

506,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070008301

Strona zabudowy: Z lewej

303,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

303,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070006401

Strona zabudowy: Z prawej

332,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

332,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190109

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

314,71

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

314,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261135

Długość [mm]: 475

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

250,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261302

Długość [mm]: 479

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,14

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

249,14

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 514

Długość [mm]: 759

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

271,80

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

271,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190110

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

361,57

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

361,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52270

Długość [mm]: 500

Wymiar gwintu: 16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

295,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

295,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 40.16.610

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 751

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

356,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

356,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190293

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

340,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

340,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 5085

Długość [mm]: 482

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

528,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

528,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8283

Długość [mm]: 853

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

350,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

350,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190012

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

284,26

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

284,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA FABIA II

Wał napędowy w samochodzie SKODA FABIA II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA FABIA II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FABIA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA FABIA II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FABIA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA FABIA II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FABIA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA FABIA II

W pojazdach SKODA FABIA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FABIA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA FABIA II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FABIA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.