29 produktów
Wybierz auto
293,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485765
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
371,23
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
371,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467040
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
219,50
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
219,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
280,16
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
280,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477465
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 475
Rozwiń więcej danych
306,92
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
306,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477808
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
298,39
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
298,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482479
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
235,88
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
235,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492609
Długość [mm]: 781
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
582,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
582,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW191
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
305,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492608
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
260,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW162
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492615
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
192,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492616
Długość [mm]: 820
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
229,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR485764
Długość [mm]: 581
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
313,26
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
313,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485959
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
233,72
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
233,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW071
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980724
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 513
Rozwiń więcej danych
339,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980798
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 821
Rozwiń więcej danych
306,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FABIA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FABIA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FABIA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA FABIA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FABIA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FABIA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.