11 produktów
Wybierz auto
0510490330
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
214,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
214,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499254001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
212,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
212,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ54070008501
Strona zabudowy: Z lewej
230,76
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
230,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK504306
Długość [mm]: 861
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
303,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143100180
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
306,76
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
306,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170435
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
306,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
306,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170436
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
283,65
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
283,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490329
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
214,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
214,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ54070006501
Strona zabudowy: Z prawej
261,49
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
261,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432975
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
213,71
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
213,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499254002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
212,09
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
212,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA FELICIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA FELICIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA FELICIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA FELICIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA FELICIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA FELICIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.