Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA SUPERB I

54 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 634

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,88

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

272,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 614

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,78

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

251,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 603

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

509,06

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

509,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 617

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,16

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

340,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 624

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,49

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

325,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 620

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

326,30

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

326,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 624

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,87

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

303,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 611

Otwór o śr [mm]: 10.8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

429,77

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

429,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 633

Otwór o śr [mm]: 10.8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

737,95

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

737,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 632

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,02

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

457,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 610

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,02

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

457,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

338,80

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

338,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

308,67

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

308,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Śr. flanszy [mm]: 130

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

427,33

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

427,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 602

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,76

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

305,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 621

Wymiar gwintu: 16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,72

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

362,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Śr. flanszy [mm]: 130

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

441,06

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

441,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,52

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

330,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

322,81

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

322,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 634

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

557,08

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

557,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA SUPERB I

Wał napędowy w samochodzie SKODA SUPERB I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA SUPERB I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA SUPERB I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA SUPERB I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA SUPERB I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA SUPERB I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA SUPERB I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA SUPERB I

W pojazdach SKODA SUPERB I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA SUPERB I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA SUPERB I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA SUPERB I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.