51 produktów
Wybierz auto
0499203001
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203005
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
235,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980145
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
317,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490549
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
248,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261082
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
326,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
229,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203048
Długość [mm]: 502
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
294,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261083
Długość [mm]: 603
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
273,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261019
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
284,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980146
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 603
Rozwiń więcej danych
523,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490550
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
248,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5468
Długość [mm]: 617
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
467,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
467,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5441
Długość [mm]: 596
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
471,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
471,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490869
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 599
Rozwiń więcej danych
250,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491216
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 603
Rozwiń więcej danych
332,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492557
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
320,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071514601
Strona zabudowy: Z lewej
264,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
264,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071514701
Strona zabudowy: Z prawej
314,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
314,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS14225
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
303,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU040
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA SUPERB I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA SUPERB I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA SUPERB I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA SUPERB I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA SUPERB I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA SUPERB I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.