Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA SUPERB III

32 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 824

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

439,48

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

439,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 598

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,17

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

357,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 971

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

562,65

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

562,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

380,85

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

380,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 772

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,09

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

394,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

278,37

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

278,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 590

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

501,82

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

501,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 809

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

511,12

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

511,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 514

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,76

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

331,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 568

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

364,52

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

364,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 535

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,65

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

263,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,40

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

401,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 806

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

449,55

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

449,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 523

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,44

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

262,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 774

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

427,14

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

427,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,51

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

300,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,23

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

457,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 638

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,22

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

354,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 515

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,46

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

293,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 533

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

352,44

zł/szt.

Kraków: pon. 24.02

U ciebie: pon. 24.02

352,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA SUPERB III

Wał napędowy w samochodzie SKODA SUPERB III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA SUPERB III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA SUPERB III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA SUPERB III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA SUPERB III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA SUPERB III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA SUPERB III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA SUPERB III

W pojazdach SKODA SUPERB III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA SUPERB III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA SUPERB III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA SUPERB III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.