Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SUBARU FORESTER

15 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: GSPPS900460

Wał napędowy GSP PS900460

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa, Strona zabudowy: z tyłu, Długość [m...
1 180,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP256069

Wał napędowy GSP 256069

Strona zabudowy: Położenie osi 1, Długość [mm]: 780, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27...
295,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: O�...
286,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 681, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Wewn. uzębienie, różne strony, ...
323,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Długość [mm]: 1470, Ciężar brutto [kg]: 13
1 325,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: skrzynia automat. bezstopniowa (CVT), Strona zabudowy: z tyłu, Długość [...
1 590,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa, Strona zabudowy: z tyłu, Długość [m...
1 402,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa, Strona zabudowy: z tyłu, Długość [m...
1 143,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, Przegub równobieżny
362,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, Przegub równobieżny
394,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 681, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Wewn. uzę...
463,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, Długość [mm]: 805, U...
299,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 684, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
284,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 807, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Uzębienie...
267,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
257,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUBARU

Wał napędowy w samochodzie SUBARU FORESTER – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SUBARU FORESTER?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUBARU FORESTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SUBARU FORESTER?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUBARU FORESTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SUBARU FORESTER – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUBARU FORESTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SUBARU FORESTER

W pojazdach SUBARU FORESTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUBARU FORESTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SUBARU FORESTER – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUBARU FORESTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.