Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SUBARU

29 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 634.3, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25, Uzębienie zewnętrzne od strony...
587,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna 6-biegowa, Strona zabudowy: z tyłu, Długość [mm...
1 058,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
265,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP256069

Wał napędowy GSP 256069

Strona zabudowy: Położenie osi 1, Długość [mm]: 780, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27...
292,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 681, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Wewn. uzę...
451,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, Przegub równobieżny
321,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
1 107,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, Przegub równobieżny
354,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, Ciężar [kg]: 6.534, Wymiar gwintu: ...
444,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 684, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
283,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, z prawej, Oś przednia, ...
300,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: Położenie osi 1
273,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900460

Wał napędowy GSP PS900460

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa, Strona zabudowy: z tyłu, Długość [m...
1 179,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, Długość [mm]: 805, U...
285,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa, Strona zabudowy: z tyłu, Długość [m...
1 288,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa, Strona zabudowy: z tyłu, Długość [m...
1 243,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
216,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 798, Wymiar gwintu: M22X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Uzębienie...
186,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Długość 1 [mm]: 695
448,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 770, Wymiar gwintu: M22X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Uzębienie...
208,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUBARU

Wał napędowy w samochodzie SUBARU – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SUBARU?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUBARU, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SUBARU?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUBARU można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SUBARU – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUBARU jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SUBARU

W pojazdach SUBARU półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUBARU, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SUBARU – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUBARU są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.