7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
35 produktów
Wybierz auto
0369VKJC7489
Długość [mm]: 681
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
391,05
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
391,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
222,41
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
222,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC7515
Długość [mm]: 777
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
330,16
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
330,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901616
Długość całkowita [mm]: 1719
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
986,73
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
986,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK77026
Długość [mm]: 634.3
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
592,91
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
592,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900463
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
1 155,94
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 155,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB011
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 177,75
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 177,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB013
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 006,09
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 006,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB003
Strona zabudowy: Z tyłu
Ciężar brutto [kg]: 13
1 162,15
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 162,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB005
1 118,12
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 118,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 224,57
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 224,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
974,86
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
974,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB006
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 349,41
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 349,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1470
Rozwiń więcej danych
1 099,72
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 099,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB009
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Długość [mm]: 1683
1 255,78
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 255,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB010
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1540
1 123,13
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 123,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB007
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 411,84
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 411,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSB008
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 146,53
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 146,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184624
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.534
Rozwiń więcej danych
456,57
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
456,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP256068
295,35
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
295,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUBARU, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUBARU można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUBARU jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUBARU półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUBARU, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUBARU są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.