Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SUBARU

31 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1540

1 212,79

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 212,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 398,27

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 398,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Długość 1 [mm]: 695

457,59

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

457,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 682

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

270,87

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

270,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)

Długość [mm]: 1683

1 243,70

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 243,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 166,42

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 166,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,41

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

286,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 336,44

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 336,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

1 107,37

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 107,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 201,20

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 201,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

362,74

zł/szt.

Kraków: pon. 31.03

U ciebie: pon. 31.03

362,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

295,43

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

295,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Ciężar brutto [kg]: 13

1 398,27

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 398,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 089,14

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 089,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 792

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,51

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

260,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość całkowita [mm]: 1664

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 50

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

995,05

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

995,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

216,53

zł/szt.

Kraków: pon. 31.03

U ciebie: pon. 31.03

216,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 634.3

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

576,43

zł/szt.

Kraków: pon. 31.03

U ciebie: pon. 31.03

576,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 681

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,24

zł/szt.

Kraków: pon. 31.03

U ciebie: pon. 31.03

267,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 220,52

zł/szt.

Kraków: wt. 01.04

U ciebie: wt. 01.04

1 220,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUBARU

Wał napędowy w samochodzie SUBARU – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SUBARU?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUBARU, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SUBARU?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUBARU można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SUBARU – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUBARU jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SUBARU

W pojazdach SUBARU półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUBARU, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SUBARU – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUBARU są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.