Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SUBARU OUTBACK

13 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)

Długość [mm]: 1683

1 243,70

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

1 243,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Długość 1 [mm]: 695

471,12

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

471,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość całkowita [mm]: 1664

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 50

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

995,05

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

995,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 770

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

205,61

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

205,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

1 107,37

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

1 107,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 201,20

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

1 201,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 220,52

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

1 220,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z tyłu

1 123,12

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

1 123,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 792

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,51

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

260,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 5-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 312,64

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

1 312,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 770

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

215,99

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

215,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 777

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,85

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

330,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

216,53

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

216,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUBARU OUTBACK

Wał napędowy w samochodzie SUBARU OUTBACK – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SUBARU OUTBACK?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUBARU OUTBACK, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SUBARU OUTBACK?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUBARU OUTBACK można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SUBARU OUTBACK – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUBARU OUTBACK jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SUBARU OUTBACK

W pojazdach SUBARU OUTBACK półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUBARU OUTBACK, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SUBARU OUTBACK – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUBARU OUTBACK są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.