8 produktów
Wybierz auto
NTYNPWSU021
Ilość zębów: 28
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
351,48
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
351,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSU006
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-su-006
1 042,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 042,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901670
Długość całkowita [mm]: 722
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 86
Rozwiń więcej danych
389,36
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
389,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSU001
617,73
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
617,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM024
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 657
Rozwiń więcej danych
445,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
445,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
FESASSZPSJB420
Ciężar [kg]: 4.872
Ilość: 19
971,65
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
971,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSU005
Strona zabudowy: Częsć przednia
888,22
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
888,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP254014
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
241,49
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
241,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI GRAND VITARA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI GRAND VITARA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI GRAND VITARA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUZUKI GRAND VITARA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI GRAND VITARA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI GRAND VITARA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.