12 produktów
Wybierz auto
0404DK77012
Długość [mm]: 976
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
612,50
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
612,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77002
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
561,10
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
561,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257287OL
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
325,44
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
325,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257282
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
329,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
329,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257288OL
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
310,03
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
310,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77001
Długość [mm]: 753
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
573,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
573,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK77031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 534
Rozwiń więcej danych
437,77
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
437,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257288
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 706
Rozwiń więcej danych
274,71
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
274,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77014
Długość [mm]: 728
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
653,03
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
653,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77008
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
743,54
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
743,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77007
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
662,41
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
662,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77013
Długość [mm]: 671
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
583,77
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
583,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI VITARA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI VITARA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI VITARA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUZUKI VITARA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI VITARA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI VITARA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.