23 produktów
Wybierz auto
MAG302004190151
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
249,24
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
249,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWTY094
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
217,22
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
217,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
282,87
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
282,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
408,24
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
408,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,14
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
266,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6730L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
335,42
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
335,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170858
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
502,13
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
502,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170920
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
568,01
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
568,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454212
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
186,52
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
186,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449033
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
241,24
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
241,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3919
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
474,99
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
474,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184613
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.768
Rozwiń więcej danych
310,10
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
310,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210232
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
204,25
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
204,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
439,06
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
439,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
418,06
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
418,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP201497
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 799
Rozwiń więcej danych
286,81
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
286,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980073
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 651
Rozwiń więcej danych
220,38
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
220,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182114
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.312
Rozwiń więcej danych
218,36
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
218,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210231
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
212,47
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
212,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449034
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
239,14
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
239,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AYGO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AYGO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AYGO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AYGO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AYGO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AYGO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.