24 produktów
Wybierz auto
MAG302004190151
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
256,00
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
256,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6730R
358,13
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
358,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980073
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 651
Rozwiń więcej danych
316,26
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
316,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY094
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
269,46
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
269,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
443,32
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
443,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
524,94
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
524,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK66023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
412,20
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
412,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170920
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
573,53
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
573,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6730L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
338,68
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
338,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454212
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
191,77
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
191,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3919
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
479,61
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
479,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201497
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 799
Rozwiń więcej danych
303,11
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
303,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
285,62
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
285,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190150
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
264,26
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
264,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
268,73
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
268,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210232
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
212,20
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
212,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170858
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
488,44
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
488,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184613
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.768
Rozwiń więcej danych
307,14
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
307,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490860
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
153,52
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
153,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3503
Długość [mm]: 840
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
342,38
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
342,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AYGO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AYGO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AYGO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AYGO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AYGO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AYGO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.