9 produktów
Wybierz auto
0499259015
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
288,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
288,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901376
Długość całkowita [mm]: 759
576,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
576,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900469
Dla numeru oe: 37110-6a520
Długość całkowita [mm]: 1019
Rozwiń więcej danych
485,31
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
485,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY177
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
409,07
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
409,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY011
Strona zabudowy: Częsć przednia
Długość [mm]: 738
695,01
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
695,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467266
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
263,50
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
263,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY014
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 767
640,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
640,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492504
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
339,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
339,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259015OL
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M28x1,5
Rozwiń więcej danych
373,91
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
373,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA LAND CRUISER J120, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA LAND CRUISER J120 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA LAND CRUISER J120 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA LAND CRUISER J120 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA LAND CRUISER J120, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA LAND CRUISER J120 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.