85 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
376,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
376,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
227,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
227,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7144980051
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
325,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4918
Długość [mm]: 533
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
557,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
557,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
219,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
219,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218206
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
250,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
250,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8725
Długość [mm]: 518
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
812,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
812,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,50
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
236,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218329
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
369,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
369,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4868
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
644,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
644,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4919
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
591,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
591,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262060
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
248,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
248,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180786
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
309,94
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
309,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8596
Długość [mm]: 947
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
746,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
746,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218219
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
278,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
278,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262064
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
294,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
294,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1543101980
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
483,44
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
483,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
307,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
307,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492607
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 582
Rozwiń więcej danych
314,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
314,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S40, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S40 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S40 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S40 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S40, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S40 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.