70 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
383,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
383,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
320,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
320,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 533
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
558,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
558,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
229,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
229,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
221,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
221,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
253,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
253,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
380,02
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
380,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 518
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
788,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
788,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
241,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
280,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
280,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
327,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
327,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
554,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
554,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
298,49
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
298,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
391,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
391,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
593,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
593,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 947
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
720,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
720,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
284,63
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
284,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
294,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
294,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
732,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
732,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V50, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V50 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V50 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V50 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V50, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V50 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.