42 produktów
Wybierz auto
406,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
310,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4058
Długość [mm]: 1005
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
519,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
519,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4183
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
436,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
744,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
744,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
MAX492367
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
246,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
273,42
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
273,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461963
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
303,37
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
303,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 994
Rozwiń więcej danych
360,27
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
360,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462039
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
261,01
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
261,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
282,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203208
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
410,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
410,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
378,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
378,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV137
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
553,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
553,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV010
Strona zabudowy: Z tyłu
1 567,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
1 567,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV141
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
342,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
342,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
405,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
405,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV143
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
278,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
278,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR157
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
405,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
405,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.