38 produktów
Wybierz auto
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV137
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
561,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
561,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV143
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
402,80
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
402,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV027
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
395,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
395,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
347,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV010
Strona zabudowy: Z tyłu
1 552,83
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 552,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV002
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2144.3
1 042,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 042,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
486,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 148,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 148,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR157
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
335,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
335,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV022
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
416,80
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
548,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK65001
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
664,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
664,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
448,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
448,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262109
Długość [mm]: 524
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
317,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4183
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
424,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
424,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183376
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 5.556
Rozwiń więcej danych
306,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
306,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP30021
Rura o śr. [mm]: 60
Długość całkowita [mm]: 2144.3
Rozwiń więcej danych
3 243,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
3 243,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
307,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.