44 produktów
Wybierz auto
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
486,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462039
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
243,71
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
243,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482664
Długość [mm]: 1002
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
333,37
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
333,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262125
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
388,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
388,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
383,80
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
383,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
377,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
377,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262119
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
352,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
352,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262123
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
489,20
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
489,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK65001
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
666,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
666,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV023
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
305,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
305,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
548,18
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV024
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
459,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
459,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV022
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
416,80
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
255,28
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
255,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461963
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
283,18
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
283,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 994
Rozwiń więcej danych
336,25
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
336,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV027
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
395,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
395,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
920,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
920,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GSP201122
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
309,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
309,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP30021
Rura o śr. [mm]: 60
Długość całkowita [mm]: 2144.3
Rozwiń więcej danych
3 243,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
3 243,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.