38 produktów
Wybierz auto
510,22
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
510,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306815
Długość [mm]: 543
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
1 401,47
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
1 401,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV137
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
548,18
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV143
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262109
Długość [mm]: 524
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
380,08
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
380,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
486,35
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK65001
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
657,14
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
657,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
538,08
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
538,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
388,29
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
388,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482664
Długość [mm]: 1002
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
352,03
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
352,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262125
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
407,76
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
407,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262123
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
477,01
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
477,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492367
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
244,44
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
244,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP262119
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
358,94
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
358,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
324,06
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462039
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
257,24
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
257,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
920,20
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
920,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
NTYNPWFR157
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V60 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V60 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V60 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V60 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V60 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V60 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.