Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
38 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
329,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 953
Wymiar gwintu: M10
Rozwiń więcej danych
414,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
414,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 025,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
1 025,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
548,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
524,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
524,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
538,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
538,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1002
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
352,03
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
352,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
283,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
283,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
298,98
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
298,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
455,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
452,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
452,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
362,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
378,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
486,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
244,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V70 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V70 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V70 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V70 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V70 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V70 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.