61 produktów
Wybierz auto
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
270,78
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
270,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485758
Długość [mm]: 547
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
502,83
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
502,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
571,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
571,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6587
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
571,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
571,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
05502714S40LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
659,53
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
659,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492519
Ograniczenia producenta: Gkn uf
Długość [mm]: 640
Rozwiń więcej danych
408,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
408,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
310,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492517
Długość [mm]: 1040
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
513,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492518
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
715,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
715,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492521
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
718,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
718,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492520
Ograniczenia producenta: Gkn uf
Długość [mm]: 985
Rozwiń więcej danych
704,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
704,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492523
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
599,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
599,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492524
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
607,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
607,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492525
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
562,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
562,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492526
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
476,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
476,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492522
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
501,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
501,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV010
Strona zabudowy: Z tyłu
1 567,90
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
1 567,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV015
Numer seryjny: Nwn-vv-015
1 130,93
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
1 130,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV061
459,87
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
459,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.