25 produktów
Wybierz auto
MAX492612
Długość [mm]: 772
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
394,10
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
394,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980788
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
345,55
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
345,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW185
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
343,22
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
343,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
269,44
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
269,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261345OL
Długość [mm]: 774
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
423,51
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
423,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980740
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
470,44
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
470,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980781
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 533
Rozwiń więcej danych
343,81
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
343,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
353,29
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
353,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980789
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
348,43
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
348,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980783
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
426,53
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
426,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203323
Długość [mm]: 570
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
293,16
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
293,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27055
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 568
Rozwiń więcej danych
350,22
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
350,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
304,50
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
304,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980771
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 971
Rozwiń więcej danych
546,00
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
546,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
294,97
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
294,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204510
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
344,21
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
344,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 806
Rozwiń więcej danych
436,28
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
436,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261341OL
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
319,06
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
319,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980778
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 809
Rozwiń więcej danych
526,17
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
526,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
258,07
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
258,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW ARTEON, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW ARTEON można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW ARTEON jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW ARTEON półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW ARTEON, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW ARTEON są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.