93 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
475,78
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
475,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
294,69
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
294,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,60
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
236,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
275,61
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
275,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
338,12
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
338,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
678,12
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
678,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
320,31
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
320,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
338,16
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
338,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
457,94
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
457,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
246,48
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
246,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
189,45
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
189,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
244,26
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
244,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.78
Rozwiń więcej danych
310,17
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
310,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 543
Otwór o śr [mm]: 8
Rozwiń więcej danych
559,93
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
559,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 554
Rozwiń więcej danych
172,63
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
172,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 811
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
303,20
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
303,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 513
Rozwiń więcej danych
333,57
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
333,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 826
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,21
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
272,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 545
Wymiar gwintu: 20x1,5
Rozwiń więcej danych
319,14
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
319,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 820.5
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
754,01
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
754,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW BORA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW BORA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW BORA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW BORA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW BORA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW BORA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.