Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW BORA

98 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 555

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

236,53

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

236,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 520

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,07

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

220,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 547

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

344,13

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

344,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 554.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,66

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

297,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 653

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,06

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

325,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 822

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,75

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

341,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 811

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,39

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

330,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 810.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

467,32

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

467,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 543

Otwór o śr [mm]: 8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

537,81

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

537,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 810

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

412,16

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

412,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 557

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

187,61

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

187,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

456,51

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

456,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 513

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

460,07

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

460,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 820

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

469,02

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

469,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 545

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,52

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

260,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 523

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

334,97

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

334,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Śr. flanszy [mm]: 108

421,04

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

421,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 813

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

527,74

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

527,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 554.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

181,87

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

181,87

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 775

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

304,73

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

304,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW BORA

Wał napędowy w samochodzie VW BORA – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW BORA?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW BORA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW BORA?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW BORA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW BORA – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW BORA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW BORA

W pojazdach VW BORA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW BORA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW BORA – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW BORA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.