Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
98 produktów
Wybierz auto
0499261045
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,53
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
236,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
344,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
344,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
297,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
297,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
325,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
325,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
341,75
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
341,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203011
Długość [mm]: 811
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
330,39
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
330,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
467,32
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
467,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
537,81
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
537,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
412,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490457
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
187,61
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
187,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOVB18329
Strona zabudowy: Z lewej
456,51
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
456,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103080
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 513
Rozwiń więcej danych
460,07
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
460,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143101180
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
469,02
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
469,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
260,52
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
260,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261244
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
334,97
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
334,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9625R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
421,04
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
421,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1069
Długość [mm]: 813
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
527,74
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
527,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143110470
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
181,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
181,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
304,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
304,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW BORA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW BORA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW BORA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW BORA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW BORA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW BORA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.