Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
25 produktów
Wybierz auto
0499253002
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
274,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
274,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
212,02
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
212,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
308,15
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
308,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143100170
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
285,62
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
285,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143107370
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 560
Rozwiń więcej danych
337,22
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
337,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490923
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 774
Rozwiń więcej danych
216,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
216,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK504306
Długość [mm]: 861
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
271,17
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
271,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490329
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
175,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
175,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ54070006501
Strona zabudowy: Z prawej
261,49
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
261,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980150
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 539.5
Rozwiń więcej danych
286,41
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
286,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1012
Długość [mm]: 775
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
355,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
355,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
269,31
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
269,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
304,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
304,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432975
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
209,86
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
209,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491661
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
220,47
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ54070008501
Strona zabudowy: Z lewej
230,76
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
230,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490921
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 539.5, 539.5
Rozwiń więcej danych
216,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
216,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 774
Rozwiń więcej danych
301,46
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
301,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1005
Długość [mm]: 540
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
338,96
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
338,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1013
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
394,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
394,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CADDY II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CADDY II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CADDY II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW CADDY II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CADDY II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CADDY II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.